UlricaHolm's Blog

Jag är ett iPhåne.

Lyckat vernissage! mars 27, 2010

Filed under: iPhone utställning — ulricaholm @ 10:29 e m

Ja då kom den stora dagen D! Eller snarare V. Hängningen gick fantastiskt bra i går fredag, det var som att den hängde sig själv! Efter det blev det göra prislista och en annan lista… det tog sin tid och när jag printat prislistorna så skrek skrivaren efter bläck. Mitt i natten! Och då hade jag kvar ett A4 i färg att skriva ut om mig och utställningen… var så utpumpad att jag bara kunde le åt det hela.
Fick sova några timmar och när jag yr i bollen vaknade upp så satte jag igång att skriva en inbjudan till utställningen via mms bifogade 42 kontakter och tryckte på sändknappen… sen insåg jag för sent att de inte gått ut… Har varit med om det även på Sony Ericsson och Nokia, det finns ingen spärr i mobilen som säger till ”att nu får du ge dig! Jag är bara en maskin och kan skicka iväg 10 kontakter åt gången…”. Så ledsen ni som inte fått inbjudningar…

Jag Kastade mig iväg i taxi till stan och min kusin Jessica för att bli sminkad dagen till ära! Dock så kom jag dit en halvtimme senare. Sen kan man säga att milt sagt så krånglade lösögonfransarna och LIMMET, som antagligen är det mest olimmiga lim man kan tänka sig… Lösögonfransarna var dessutom för långa och Jessica var till slut tvungen att klippa av dem närmast ögonvrån, med en söt liten minisax… ögonen är kvar och i befintligt skick. Dock hoppar jag gärna över saxgrejen nästa gång. Starttid för dagens vernissage var 12.00. Kl 11.50 så krånglade fortfarande den ena lösögonfransen (den var helt ärligt helt lös!), och då skulle Jessica även locka till andra sidan av håret också och jag samtidigt måla högra handens naglar också… ja ni förstår att paniken var nära! För i min lilla värld så skulle jag stå i studion och välkomna alla kl 12.00.

Jag gasade bilen (Jessica följde med för att bära grejer) så ca 12.10 gled jag in. Och där stod vänner och besökare och väntade på mig. Kan bara säga: Fint folk kommer sent… Vid nästkommande vernissage kommer jag inte alls att vara så FIN!

Tackar alla för fina blommor, påhejande och positiva ord. Sålde två tavlor och flera intresserade! 100 personer har passerat Studio 31s dörrar. De var nöjda och jag var grymt nöjd!

Känns som en dröm!

När jag kom hem hade jag fått ett intressant mejl! Jag återkommer om det snart, när det är klart!

 

Kommentera

